Pages

Saturday, December 10, 2011

This Is My Dad (:


On facebook, I wanna poke you till you die hoho

This is a story about my dad.

Ayah memang baik (:
Ayah penyayang.
Even though aku tak nmpak ayah nampak romantic dengan ibu, aku tau ayah sayang ibu. Ayah jenis yang tak suka nk tunjukkan. Aku faham jenis lelaki mcam tu haha
Ayah sayang anak-anak dia and klau boleh ayah nak do the best for his children. Aku je yang kekadang tak reti nak appreciate.
Ayah jarang gila say I love you to his kids, but aku tau, ayah mmang sayang kitarang. Kitarang lagi sayang ayah kay hihi <3
Ada one time tu kan, ibu ajak tengok Puss in Boots. Whoa, ibu ajak tuu . Midnight show pulak. Dah la aku baru habis hang pergi Mid dengan my girls and him hewhew okay , that’s not the story . Penat sehh . Sampai Subang pun like 7 something. Sumpah sedih sebab tak dpat nk lepak dgan dia sangat :/ . So anyways, dah balik tu rehat jap, show starts at 11.20. Dah lepaklepak text text, tido pun at 10.50. Memang baru nk rasa kenikmatan, ibu dh suruh siap. Diorng siap cepat je.
Aku je yang kekadang lambat and ayah akan mulalah cakap ‘kau ni, tak habis habis asyik muka kau je yang lambat. Tinggal je lah.’ Ayah selalu cakap mcam tu, but tak prnah berlaku pun. Not even once pun pernah kena tinggal. Baik aku, and yang lain. Ayah tak smpai hati kot. Kalau ibu, tinggal kan je haha (‘:
Then kitarang siap like 11.10. Ayah bengang kot sbab ktrang lmbat siap. Yalah, ayah dah penat that time, aku boleh nampak. Luckily kat Summit je. Ayah tak ikut pun actually, dia tolong hntarkan je. Ayah marah sesangat sbab kitarang lambat prepare then in the car marah2 smua, ayah sanggup ikut jalan jauh semata-mata got to drop us in front of Summit instead of letting is cross the road. Ayah bawak laju wehh. Cool gila. Haha . Ayah ni baik kott haha marah2 dia pun, sanggup drive and drop us betul2 depan Summit tu. Terharu jgak doee
Then smtimes aku suka buat ayah rushing hoho . Tak jgak la actually. Smtimes klau nk kluar slalu mintak tolong ayah hantarkan. Kena bgtau awal2 jgak, cause takut ttba ada meeting ke apa. Ayah mana nak ingt meeting dia bila. Tautau pagi nak kluar tu, ayah ckap ‘ayah ada meeting at 10 smpai bla bla’ so tkleh kluar dh . Tak pun ayah will be back on lunch hour then hntar. Tak prnah cancel la so far. Tu sungguh terharu (‘:  Dia akan try to make it jugak even though lambat. Maybe dia punya moto ‘better be late than never‘ kot
Ayah selalu give his best and try his best to do the best for his family. You may say we’re wealthy or whatever tapi kan, act kitarang pun hidup susah jgak last time smpaikan rumah pun hampir nak kena lelong? Time aku lahir pun terpaksa pergi sungai buloh from usj. Mmang ayah sengkek gila lagi2 sbab company dia krja tu dh bankrupt. Terukkan? I will say im a mediocre , I aint rich and I aint poverty either , so yeah
I’m living like this because of my parent’s effort. Both of them lived in poverty, and they made changes to this family so I am proud to point those person and say ‘That’s my parents and I’m proud to have ‘em.”
I guess that’s it hee

Thanks for reading yaw (:


Dah ada grey hair :/
But Iloveyou, Ayah :D